Klantgericht schrijven

Training klantgericht e-mailen

We mailen wat af in deze tijd. Naast voordelen heeft e-mail ook verschillende nadelen: komt de boodschap op de ontvanger over zoals jij deze bedoeld had? Waarom reageert de ontvanger niet? Waarom geeft de lezer een reactie die niet aansluit bij jouw vraag?

In de training gaan we aan de slag met jullie eigen e-mails en de vragen die je hierbij hebt. Je leert hoe je een e-mail schrijft met een eenduidige boodschap en hoe je de lezer activeert.

Workshop Correct Nederlands

Kijk eens naar de volgende zinnetjes:

  • ‘Dat beloofd een mooie dag te worden.’
  • ‘Hij vind het prettig als u contant betaald.’
  • ‘Ik vindt het niet prettig dat ik zo onaardig behandelt wordt.’

De spellingcontrole van je computer haalt er helaas niet alle fouten in de (werkwoord)spelling uit… Dit zul je toch echt zelf moeten doen. Worstel je ook met d’s, t’s en met dat/wat/die/welke? En met als/dan en hen/hun/ze? Dan is deze workshop iets voor jou.

Training Schrijven van (advies)rapporten

‘Zet jij dat advies met de achtergronden even op papier?’. Natuurlijk doe jij dat maar wat wil je opdrachtgever precies? Wie is je lezer en wat moet het rapport opleveren? Wat verwacht hij van jou? En hoe pak je het schrijven van dat rapport aan?

Met dit soort vragen gaan we aan de slag in de training Schrijven van (advies)rapporten. Wat zou het fijn zijn als je een methodiek hebt voor de voorbereiding, het schrijven en het nakijken van je rapport.

Bovenstaande trainingen bied ik in-company aan en in de vorm van persoonlijke coaching.